Boekhoudingen • Salarisadministratie • Belastingaangiften • Advies

Waarom Poos en Hofman?

Vanwege onze betrokkenheid bij elk van onze klanten zijn wij het ideale administratiekantoor voor het midden- en klein bedrijf. Bij ons is iedere onderneming uniek, en wij verdiepen ons dan ook graag in uw bedrijfsvoering en administratie.

Onze locatie aan de Rijksweg te Molenhoek is makkelijk bereikbaar, van welke kant u het dorp ook binnenkomt.

Ook stellen wij ons zeer toegankelijk op en kunt u ons altijd benaderen voor een vrijblijvend gesprek.

Ons team bestaat uit ervaren werknemers met kennis van verschillende werkzaamheden. Hierdoor kunnen wij u snel en uitgebreid helpen met veel diverse probleemgevallen, en diep ingaan op uw vraagstukken.

Een overzicht van onze ervaring en werkzaamheden kunt u hieronder vinden.

Onze werkzaamheden

Belastingaangiften

Waaronder de aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers en particulieren, en de aangifte vennootschapsbelasting.

Administratie

Het verzorgen van boekhoudingen, openstaande posten debiteuren en crediteuren, aangifte BTW, facturatie, jaarrekening en consolidatie.

Salarisadministratie

Periodieke salarisberekeningen, salarisstroken, aangifte loonbelasting, aanmelden van de onderneming en werknemers bij o.a. de belastingdienst, jaaropgaven en het opstellen van arbeidsovereenkomsten.

Advisering

Advies op fiscaal gebied, raadgeving bij vraagstukken over de bedrijfsvoering en hulp bij het berekenen van de haalbaarheid van investeringen.

Externe contacten

Wij zijn aangesloten bij Fiscount voor specialistische hulp op het gebied van inkomstenbelasting, omzetbelasting, loonbelasting, sociale lasten en pensioenen. Voor subsidie- en juridische zaken hebben wij contact met De Keizersgracht, een juridisch kantoor.

Financieel management

Wij hebben, mede door onze ervaring, alle mogelijkheden begrotingen op te zetten en uit te werken, daartegen te rapporteren en op basis van deze gegevens te adviseren.

Startende ondernemingen

Door onze open structuur en laagdrempelige benadering is ons team uitermate geschikt om starters te helpen hun onderneming gestalte te geven.

Nieuws

Dieren 22

Aanvraagloket subsidieregeling Lbv gaat open

Op 18 november 2024 opent het loket van de Landelijke beëindigingsregeling veehouderijlocaties (Lbv) voor kleinere sectoren, zoals geiten, vleeseenden of konijnen. U komt voor deze subsidie in aanmerking als de stikstofuitstoot op of boven een bepaalde drempelwaarde uitkomt. Afhankelijk van die stikstofuitstoot kunt u een vergoeding krijgen van 100% of 120% van het waardeverlies aan productiecapaciteit per m2. Dit zijn de dierenverblijven, inclusief mest- en voeropslagen en andere ruimtes, zoals een kantoor, kantine, voerkeuken of hygiënesluis. Komt u in aanmerking voor een vergoeding van 120% van het waardeverlies? Dan komt u daarnaast in aanmerking voor een vergoeding van € 45 per m2 voor de sloop en afvoer van dierenverblijven en mest- en voeropslagen. U vraagt de Lbv-subsidie aan bij de RVO. Dat kan nog tot en met 20 december 2024 (23.59 uur).

Tip
Wilt u gebruikmaken van deze subsidiekans? Zorg er dan voor dat u uiterlijk 20 december 2024 uw aanvraag hebt ingediend bij de RVO.

Meer nieuws

Dieren 22

Aanvraagloket subsidieregeling Lbv gaat open

Op 18 november 2024 opent het loket van de Landelijke beëindigingsregeling veehouderijlocaties (Lbv) voor kleinere sectoren, zoals geiten, vleeseenden of konijnen. U komt voor deze subsidie in aanmerking als de stikstofuitstoot op of boven een bepaalde drempelwaarde uitkomt. Afhankelijk van die stikstofuitstoot kunt u een vergoeding krijgen van 100% of 120% van het waardeverlies aan productiecapaciteit per m2. Dit zijn de dierenverblijven, inclusief mest- en voeropslagen en andere ruimtes, zoals een kantoor, kantine, voerkeuken of hygiënesluis. Komt u in aanmerking voor een vergoeding van 120% van het waardeverlies? Dan komt u daarnaast in aanmerking voor een vergoeding van € 45 per m2 voor de sloop en afvoer van dierenverblijven en mest- en voeropslagen. U vraagt de Lbv-subsidie aan bij de RVO. Dat kan nog tot en met 20 december 2024 (23.59 uur).

Tip
Wilt u gebruikmaken van deze subsidiekans? Zorg er dan voor dat u uiterlijk 20 december 2024 uw aanvraag hebt ingediend bij de RVO.

Meer nieuws

dossiers vergroot

Tijdelijke regeling voor technisch probleem bij afgifte uittreksels UBO-register

De Kamer van Koophandel (KvK) kampt met een technisch probleem waardoor voor cliënten zonder natuurlijke persoon als bestuurder (bijvoorbeeld bij een holdingstructuur) het niet mogelijk is om een gewaarmerkt uittreksel uit het UBO-register op te vragen. Ook in andere gevallen kan dit mogelijk niet. Omdat hiervoor momenteel geen oplossing is, is er een tijdelijke regeling getroffen voor alle gevallen waarbij het niet mogelijk is om een uittreksel van het UBO-register op te vragen. Die regeling houdt in dat bij het aangaan van een nieuwe zakenrelatie, tijdelijk de oude regeling geldt. Die regeling houdt in dat de accountant, belastingadviseur (of andere Wwft-instelling) die met u een nieuwe zakelijke relatie aangaat aan de hand van de aan u gestuurde bevestigingsbrief van de KvK mag vaststellen of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register. Ook is de terugmeldplicht voor deze Wwft-instellingen tijdelijk opgeschort.

Tip
Mocht u het uittreksel uit het UBO-register niet kunnen opvragen, weet dan dat de Wwft-instelling aan de hand van een bevestigingsmail van de KvK kan verifiëren of uw gegevens zijn geregistreerd in het UBO-register.

Meer nieuws